Ga naar onze website AllesOverScheiding.nl

borderline

Helpt het om er met anderen over te praten

borderline

Berichtdoor Mar » 23 Jan 2009, 14:10

Hallo,

Ik herken je verhaal volledig en wil je ook heel graag adviseren, maar ik kan hier op deze plek niet al te veel in detail treden.
Het enige wat ik je wel wil zeggen is, 'maak niet de fout om medelijden met hem te hebben' (ook al heb je dat wel), want dat wordt de ondergang voor jou en je 2 kinderen.
Wat je moet doen is keihard zijn en ja dan vind hij je niet aardig meer en dan gaat het hard tegen hard, maar dat is toch echt in dit geval nodig. Ik denk niet dat je net als in mijn geval 4 jaar wilt gaan strijden om je kinderen weer terug te krijgen?
Mediation werkt in dit geval niet, kost alleen een hoop extra geld. Neem een eigen advocaat en zorg dat in ieder geval zo snel mogelijk de echtscheiding wordt uitgesproken en ingeschreven in de echtscheidingsregisters en dat jij en de kinderen in ieder geval verder kunnen. Je zult dit, in zijn ogen, nooit redelijk kunnen regelen.

Heel veel sterkte,
Mar

Re: borderline

Berichtdoor Lousy » 07 Sep 2011, 14:22

Een huwelijk met iemand die borderline gedrag heeft kan zeer zwaar zijn, zowel psychisch als lichamelijk. Mijn man was getrouwd met een vrouw met borderline gedrag. Hij heeft het de laatste jaren van zijn huwelijk zeer moeilijk gehad. Alles kwam op zijn bord, het huishouden, de kinderen, school afspraken het sporten, werken in volcontinu diensten en daarnaast een zeer claimende depressieve vrouw die ook met zelfmoord dreigde. Nu bijna 2 jaar gescheiden, maar het blijft zwaar. Ze zoekt nog steeds strijd en gebruikt daar de kinderen voor om vooral de controle niet kwijt te raken (voor haar gevoel). Allerlei leugens worden verspreid zelfs over zaken waarvan zwart op wit te bewijzen is dat het anders is. Het is dan heel erg moeilijk om niet te reageren vanuit de emotie. Het heeft ook ruim een jaar geduurd voordat wij zo ver waren om dit wel te kunnen. Geef je grenzen aan, en reageer verder zo min mogelijk op "rumoer" . Borderliners proberen steeds een reactie uit te lokken, door leugens, of dreigementen. Het is aan jou om duidelijk te blijven, je grenzen aan te geven en wanneer zij daar over heen gaan evt. een sanctie op te leggen. Zo waren wij helaas genoodzaakt om een kort geding te starten omdat zij de omgangsregeling niet na kwam. Je probeert dan nog van het goede uit te gaan, mee te gaan in " smoesjes" e.d. in de hoop dat het stopt. Uit ervaring weet ik dat dit niet geval is. De grenzen worden steeds verder opgezocht. In ons geval is het na 2 jaar nog steeds niet gelukt om te communiceren met haar. Mijn advies, blijf bij je eigen grenzen, laat je absoluut geen schuldgevoel aanpraten, laat de verantwoordelijkheid bij haar zelf. Zij is verantwoordelijk voor haar eigen acties. Succes!
Lousy

Re: borderline

Berichtdoor Meo Auxilio » 28 Okt 2011, 10:28

Borderline is een psychische aandoening (persoonlijkheidsstoornis) die behandeld kan worden.
Borderline valt niet te genezen maar men kan door medicatie en psychiater zaken wel verminderen.
Helaas gebruikt de "borderliner" vaak geestelijke manipulatie (emotionele chantage) om de ander een schuldcomplex te bezorgen.

Maar dit staat los van het feit dat jij wilt scheiden.
Het is niet aan ons om te oordelen over je beslissing.
Je kan eenzijdig de beslissing nemen om te gaan scheiden. Je kan bijvoorbeeld naar een mediator gaan of meteen naar een advocaat.
Probeer te voorkomen dat je zelf de conclusie wel trekt dat de ander psychisch niet in orde zou zijn.
Eigen conclusies ook al zijn ze juist houden geen stand bij de rechtbank.
toch zal je moeten lijven proberen te communiceren zeker als er sprake is van minderjarige kinderen waarbij de omgang geregeld moet worden.

Met vr groet,
Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl/border
Meo Auxilio

Terug naar Ik weet het niet meer