Ga naar onze website AllesOverScheiding.nl

wat te doen ?

wat te doen ?

Berichtdoor Luuk06 » 01 Jun 2012, 12:06

Hallo,

Ik zit in een lastig pakket. Zal kort uitleggen wat er gebeurde. Sinds begin 2009 ben ik bezig met een scheiding. Mijn bijna ex (zal haar vanaf nu M noemen) vindt dat de kinderen (3 kinderen van 11, 8 en 8 jaar) bij haar horen. Ik ben al sinds 2009 bezig een omgangsregeling voor elkaar te krijgen waarbij ik mijn kinderen wekelijks kan zien. Ik heb een hele goeie band met mijn kinderen en alles gaat heel goed...ik wil ze ook graag naar school kunnen brengen en niet alleen een leuke weekend vader zijn...gelukkig is het me gelukt ze nu elke donderdag (naast de "om en om" weekenden) te zien. Toch is dit wankel want M dreigt deze donderdag weer in te trekken als ik het koophuis (waar M nu woont) niet meer kan betalen (dat koophuis was onze echtelijke woning). Ik heb een baan en dus krijg ik geen vergoeding voor een advocaat. Ik heb uiteraard momenteel wel een advocaat maar die informeert mij heel minimaal omdat zijn hoge rekeningen nog betaald heb...Mijn advocaat stelt nu voor om de scheiding uit te spreken en in te schrijven bij de gemeente. In tweede instantie komt dan het ouderschapsplan en convenant. Deze beide liggen nog bij de advocaat van M en liggen beide ook moeilijk omdat hier o.a. de omgangsregeling in worden verwoord. Mijn vraag is of het slim is (verstandig is) om de scheiding alvast te laten passeren bij de rechtbank en dit te ondertekenen. Mijn contact met mijn advocaat is niet echt heel goed helaas vanwege het financiele aspect en ook omdat ons proces al erg lang duurt (sinds 2009). Hij heeft mij verteld dat ik wel moet tekenen en dat het ouderschapsplan en convenant niet in gevaar komt. Ik twijfel, ik ben als de dood iets te tekenen omdat ik weet dat M wel een goeie advocaat heeft die misschien kan regelen dat de omgangsregeling wordt ingekort. De situatie is dat M geen werk heeft en in de bijstand zit. Ik werk wel en ben ik dus financieel gezien de klos. M buit dit ook ten volle uit want ze woont nu al 2 jaar op mijn kosten in ons koophuis. Ik verdien helaas net niet genoeg om het huis op mijn naam te krijgen vandaar dat dit koophuis onverdeeld blijft. Een lastige "bijna ex" dus. M zit in de bijstand, ze heeft een bepaald moedergevoel dat zegt dat de kinderen bij haar horen en verder is ze erg koppig en wil ze niet flexibel meedenken met veranderingen (achterliggende oorzaak hiervan is volgens mij "angst"). Omdat ik werk zijn de kinderen begin 2010 aan haar toegewezen in een voorlopige voorziening die de rechtbank toen uitsprak. de kinderen wonen dus bij M en daarmee heeft ze een stuk macht in handen. Verder is er geen argument en is er niets gebeurd waardoor de kinderen niet bij mij zouden kunnen zijn....Alles drie zijn ze gek hun vader. Alleen ze zijn nog jong waardoor ze niet mondig zijn

Mijn vraag is dus: wat is verstandig om te doen ? Nu de scheiding laten passeren of niet ?
Kan ik dit doen zonder dat de omgangsregeling (ouderschapsplan) en convenant op de lange baan wordt geschoven ?

de situatie met mijn advocaat is dat hij nauwelijks antwoord geeft op vragen van mijn kant....
Dus overleggen met mijn advocaat is niet echt een optie....
Overleg met M is ook moeilijk omdat ze lastige vragen en gesprekken uit de weg gaat
Contact kan alleen telefonisch en M legt de haak erop als ze vindt dat het gesprek ten einde is.

gr Luuk
Luuk06

Re: wat te doen ?

Berichtdoor Meo Auxilio » 01 Sep 2012, 21:34

Beste Luuk

Is er soms sprake van een voorlopige voorziening thans?
Mocht je twijfelen over de juistheid hetgeen je advocaat stelt dan kan je bijvb ook inlichtingen bij het juridisch loket vragen

Succes

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl
Meo Auxilio

Terug naar Vraag en Aanbod