Eenzaamheid en piekeren

Maria76

Eenzaamheid en piekeren

Berichtdoor Maria76 » 17 Aug 2017, 19:08

Ik ben een mama van nog kleine kindjes. Ben bijna een jaar geleden gescheiden. Ben verliefd geworden op iemand anders en zag alles rooskleurig in. Maar de realiteit is anders. Ik voel me steeds eenzamer, soms bijna depressief. Met de kinderen in huis heb ik een ritme en gaat het redelijk goed, maar zonder de kinderen weet ik me geen raad. Ik heb weinig contact met familie (ben meer dan boos op ze over hoe ze hebben gedaan na de scheiding, ik laat ze nog toe voor de kinderen, maar zelf hou ik ze op afstand), ik voel me alleen, heb een kleine sociale kring en mijn nieuwe liefde en ik hebben amper tijd voor elkaar. Dat laatste is iets waar ik me aan vast lijk te klampen en dat werkt benauwend voor hem. Dat snap ik, dat moet ik ook niet doen. Maar ik wil me geliefd voelen, aantrekkelijk etc. Ik wil vaker bij elkaar zijn dan hij, sneller zijn familie en kinderen ontmoeten (en andersom). Hoe dan ook, daar gaat het niet om. Ik weet dat ik mijn sociale kring moet uitbreiden, dat ik eropuit moet gaan, niet moet gaan zitten piekeren, me op mezelf moet concentreren zodat ik hoe dan ook gelukkig ben, met of zonder relatie. Ik weet het allemaal wel, maar het lukt nog niet. Misschien wil ik te veel, te snel. Heb ik de scheiding nog niet verwerkt.
Sorry, ik tik een beetje veel door elkaar. Zo gaat het dus in mijn hoofd na een dag zonder kinderen :)
Ik heb wel in deze moeilijke periode ontdekt wie er in mijn leven echt voor me zijn, dat is ontzettend fijn. Maar die mensen hebben ook allemaal een leven, dus kunnen er ook niet steeds voor me zijn. Ik zal zelf dus actie moeten ondernemen. Komt dit anderen bekend voor en hoe pakken jullie dat aan?
Ik zou hoe dan ook graag nieuwe contacten willen leggen, misschien ook via dit forum.

Terug naar “Gezondheid”