Verhuizen met kinderen

Kel1

Verhuizen met kinderen

Berichtdoor Kel1 » 28 Apr 2015, 11:39

Beste,

ik ben sinds 4,5 jaar gescheiden. De kids zijn bij mij en 1 x in de twee weken een weekend bij hun vader, en elke maandagavond. Hun vader woont sinds de scheiding samen met zijn vriendin in onze toenmalige woning. Nu heb ik sinds een jaar of 2 een nieuwe vriend. Wij willen gaan samenwonen. 15 km van hun vader. Uiteraard ga ik zijn toestemming vragen (daar de verstandhouding onderling meer dan prima is) om de kinderen daar op school te doen. Ik vindt dat het voor de kinderen beter is om een leven op te bouwen bij mij als ze ook in het dorp war ze gaan wonen naar school gaan. Ze zijn 7 en 10 jaar. Hebben het kei naar hun zin daar. Ze zijn zowel gelukkig bij mij als bij hun vader. Mag hij weigeren? En wat kan ik doen als hij weigert. 15 km verder is niet het einde van de wereld en de omgangsregeling komt niet in het geding verre van. Ik zou dat ook niet willen. Maar ik wil wel graag na een turbulente periode mijn leven met mijn nieuwe partner opbouwen. Ook de verstandhouding tussen mijn ex en mijn nieuwe partner is prima.
Ik zeg ook niet dat mijn ex gaat weigeren, maar ik wil wel voorbereid zijn als hij weigert.

Als vast keibedankt voor de reactie.

Groet

relatiecoach

Re: Verhuizen met kinderen

Berichtdoor relatiecoach » 05 Mei 2015, 11:18

Hoi Kel1,

ik wil je complimenteren dat je hebt kunnen zorgen voor goede onderlinge verstandhoudingen, dat is echt heel knap. En misschien denk je dat jij daar niets aan hebt bijgedragen, maar vergis je niet, je speelt er wel degelijk een hele grote en belangrijke rol in.

De beste voorbereiding op een eventueel weigeren van zijn kant is waarschijnlijk je verplaatsen in hem en te bedenken wat en waar zijn behoeften liggen. Wat is voor hem belangrijk en wat zou je hem kunnen bieden, waarmee je in zijn behoeften kunt blijven voorzien of in ieder geval er heel dicht bij in de buurt komt.

Houd ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd hoe het is gegaan.

Terug naar “Samenwonen en vertrekken”