Gezocht: Gescheiden - wat gebeurt er met je woonsituatie?

WoonVideo

Gezocht: Gescheiden - wat gebeurt er met je woonsituatie?

Berichtdoor WoonVideo » 12 Okt 2017, 11:35

Hallo allemaal,

Voor een videoserie van NU.nl ben ik op zoek naar een man/vrouw met kind(eren) die net gescheiden is of gaat scheiden. In de video kijken we vooruit: waar sta jij over 30 jaar? En wat moet je allemaal regelen voor je woonsituatie/hypotheek? Lijkt het jou leuk om mee te doen en bezit jij en je ex-partner nu nog een koopwoning? Geef je dan op door te mailen naar nustudio@nu.nl.

Alvast bedankt!

Gnoom1970

Re: Gezocht: Gescheiden - wat gebeurt er met je woonsituatie?

Berichtdoor Gnoom1970 » 21 Okt 2017, 22:35

Mijn vrouw is net een week bij me weg. 4 kids, huis onder water en een flinke lening. Hoe fucking dramatisch wil je het hebben

scheiden2017

Re: Gezocht: Gescheiden - wat gebeurt er met je woonsituatie?

Berichtdoor scheiden2017 » 29 Nov 2017, 11:25

ik ben in scheiding, 4 thuis wonende kinderen. 16 jaar, 7 jaar, 6 jaar en 1 jaar.
Mijn ex heeft sinds aangeven scheiding besloten geen hypotheek meer te betalen en daardoor wordt het huis in de verkoop of een veiling geplaatst. hierdoor komen we op straat. mijn ex kan in de chaletje, maar gezien het niet kunnen inschrijven en het toch relatief ver weg is van werkmogelijkheden scholen etc, is dit voor mij minder optioneel.
Bij familie kan ik ook niet in, ze hebben gewoon simpelweg geen kamers over. wonen precies passend.recht op urgentie heb ik niet. en mijn inschrijving voor sociale huurwoning is nog niet lang genoeg. vrije sector is financieel gezien geen optie.
nu is het ook nog zo dat ik nu zzp gastouder ben en zodra ik de woning moet verlaten kan ik mijn beroep niet meer uitoefenen. dus moet ik elders inkomen vandaan halen en de kids moeten naar nieuwe school en ik heb er een nog thuis voorlopig. dus een op mbo, 2 op basisonderwijs en een kleintje thuis. waardoor buiten de deur werken dan lastig wordt op een vakantie park. o ja en ik heb geen auto.

wie heeft er een idee hoe dat gaat als je met kinderen op een vakantiepark moet wonen, heb je dan recht op uitkering, kinderbijslag, toeslagen etc.

Ik heb al advocaat, maatschappelijkwerk, gezinscoach, en de rest mag ik pas regelen als hij of ik niet meer op de woning ingeschreven staat. Nu zitten we hier beiden nog in de koopwoning. en zodra hij naar chaletje gaat, kan hij zich niet inschrijven daar, dus nog maar de vraag of ik een stap verder kom zo met alle eisen, wetjes en cirkeltjes, of straks gewoon echt met mijn 4 op straat sta

Terug naar “Het eigen huis”