Ga naar onze website AllesOverScheiding.nl

Ook mijn verhaal

Komt het na een tijdje weer goed?

Ook mijn verhaal

Berichtdoor defora » 09 Mei 2012, 15:29

Hallo allemaal.
Ook ik ben 1 van de vele die op het punt staat een keuze te maken. Scheiden of niet! :cry:

Mijn man ontmoette ik 12 jaar geleden. We zijn altijd erg verschillend geweest, maar ik dacht altijd we vullen elkaar wel aan, of dat komt vast goed!
In het begin van de relatie was ik erg jaloers en hij hield t maar vol met mij. Wat vond ik dat knap. Ik was zo gek op hem dat ik alles deed om bij hem te blijven. Als we kozen voor een nieuw behang dacht ik oh doe maar die, doe maar wat hij wil anders vind hij me vast niet tof meer. Ik ben heus niet onderdanig geweest hoor, had mn mondje wel klaar als t moest.
Als we visite hadden, voornamelijk bij mijn fam, deed hij zijn mond niet open en keek gewoon lekker tv af zat achter de pc. Ik irriteerde me daar suf aan en vroeg vaak wil je iets meer respect opbrengen naar hun toe. Doe t voor mij, maar nee helaas.

Na een tijdje kregen we kindjes. Voor t eerst in die periode was ik niet helemaal bang meer dat hij mij ging verlaten. Een jaar na de 2e kreeg ik door dat ik eigenlijk alles alleen deed. Ook de mensen om me heen zeiden dat ik toch nogal eens over me heen liet lopen. Als ik iets ging doen met de kindjes was hij 9 van de 10 keer er niet bij aanwezig. Het besef dat hij t niet meer was meer voor me en dat ik me steeds meer ging ergeren en dat ik tot besef kwam dat wij eigenlijk nooit heel veel leuke dingen samen hadden beleefd (en ik moet toch oud worden met hem. Hoe doe je dat als de kids uit huis zijn en je hebt niets te delen samen. Op een terasje trekt hij zn mond niet open en noem maar op)

Ik voelde dat hij weggleed uit mijn hart. Ik kreeg weer kijk naar andere mannen en toen ging t mis. Ik vond een andere man leuk! Hij was heel anders. Charmant, kletsen, kunnen praten, en plaatste mij op een voetstuk. Verder nooit iets gebeurd, maar het gevoel wat ik had wilde ik wegstoppen, want dit kon niet klaar! Helaas is dat niet gelukt en ik vecht hier al 1,5 jaar tegen. Ook hij zou met mij wel verder willen gaan alleen ik houdt de boot nog steeds af, omdat ik wil voor mijn kindjes dat ze een papa en een mama om zich heen hebben.Als hij op de bank met ze speelt of voorleest denk ik dit mag ik ze niet ontnemen!
Ik merk wel dat ik behoorlijk op ben, en ook das niet goed voor mijn kindjes. Dat weet ik. Maar verdomme hoe zorg ik nou weer dat alles weer goed kom. Ik ben zo moe zo op, dat als t lichtje morgen niet meer aan zou gaan dan zou ik dat ergens niet heel jammer vinden. En ik maak mezelf echt niet van kant hoor. Heb 2 lieve kindjes waar ik super trots op ben en om voor te leven.

Soms denk ik zeik niet zo! Je hebt een man, je kan redelijk rondkomen. Iedereen is gezond. Dan wordt ik erg boos op mezelf. Mn man had ook ziek kunnen zijn of misschien wel dood zijn gegaan en dan zit ik nu te zeiken!
Ik ben behoorlijk de weg kwijt. We zitten al een tijdje in therapie, maar die man keek me van de week aan, zo van tja....

Mijn man is op het moment erg veranderd. Afgevallen, doet meer met de kindjes en in huis, dus supertof zou je zeggen, maar nu is t weg bij mij. Het gevoel is gewoon weg. Als hij aan me zit denk ik blijf van me af! Maar uitelkaar gaan. Pfff wat een stap, wat een ellende, enonze kindjes....

Een tijdelijke break leek me wel wat maar daar hebben we gewoonweg het geld niet voor. Je moet iets gaan huren, dat zal minimaal voor een krot 300 euro zijn en dat hebben we gewoon niet.....
OOOOOOOOOH wat moeilijk dit zeg!!
defora

Re: Ook mijn verhaal

Berichtdoor terry » 09 Mei 2012, 21:54

Hoi defora,

Lastige situatie en ik herken er verschrikkelijk veel in terug.
Ik heb wel de beslissing genomen om te stoppen met mijn huwelijk, want ik ben van mening dat als ik niet gelukkig ben, ik dat ook niet door kan geven aan mijn kindjes.
Die man die op de bank misschien voorleest en speelt blijft er wel, alleen niet elke dag meer. En misschien komt er iemand bij die dat ook doet.
Mijn gevoel is ook compleet weg en vind dat je dan ook niet meer verder kan. geen sex, geen gesprekken en gezelligheid. Dat wil ik niet meer. Ik wil kunnen dollen met mijn partner, gesprekken hebben tot diep in de nacht en het meest belangrijk dat ik me geliefd voel en dat hij mij dat ook laat voelen...
Het was een zware beslissing, maar steeds vaker weet ik dat het de juiste is. Al is het nu verschrikkelijk moeilijk en pijnlijk. ook voor mij, ondanks de beslissing.
Sterkte met wat je gaat doen en je verhaal lekker hier neer leggen. Dat lucht wel op.
Gr Terry
terry

Berichtdoor defora » 09 Mei 2012, 23:14

Hoi Terry. Bedankt voor je reactie. ik ben het echt helemaal met je eens. Toch goed om nog even van een ander te lezen. ik denk dat het die kant ook wel op gaat maar t is zo moeilijk, en als ik dan al die verhalen lees, wat er allemaal bij komt kijken poeh! Maar nu zit ik vaak ook alleen maar als een zombie voor me uit te staren en das idd ook niets....
defora

Berichtdoor Joyciektb » 10 Mei 2012, 10:40

Voor mij ook veel herkenning. Behalve dan dat er voor mij geen ander in het spel is.
Ik ga het mijn partner vanavond vertellen. Ben zoooo zenuwachtig. Hoe zal hij reageren?
Maar ik ben er zelf nu wel helemaal van overtuigd dat ik de goede beslissing neem. Net wat Terry zegt, als ik niet gelukkig ben kan ik dat ook niet op mijn 3 kindjes overbrengen.
Joyciektb

Berichtdoor terry » 10 Mei 2012, 12:13

Hoi joycie,

Heeel veel sterkte!!
Gr Terry
terry

Berichtdoor defora » 10 Mei 2012, 15:27

Zow das een moeilijke beslissing. Vind t erg dapper van je. Had hij het al een beetje zien aankomen of komt het echt als een klap?
Maak je je dan niet druk om dat je na de scheiding mss niet genoeg hebt te bieden ivm financieen bijv? Ik wil je nergens vanaf praten hoor, maar dat zijn allemaal dingen waar ik me druk om maak. Zijn de kids wel gelukkig in een vage flat in waarsch een vage buurt zonder tuin, nieuwe school, zonder papa. Misschien maak ik mezelf te gek, maar dat houdt t allemaal zo tegen. Hier in de buurt gaat ook een stel uitelkaar, dan denk ik.... Zijn wij de volgende????
defora

Berichtdoor Joyciektb » 10 Mei 2012, 20:04

Defora, ik denk dat hij het wel een beetje ziet aankomen. 1,5 maand terug heb ik het ook al een beetje aangegeven. Maar toen heb ik me door hem laten overhalen het toch nog even aan te kijken. Maar ik kan echt niet meer en voel nu nog meer dat het echt over is nu.
Ik maak me zeker druk om heel veel dingen, maar voel me nu eindelijk sterk genoeg om deze moeilijke periode aan te gaan. En denk niet dat dit iets van korte tijd is. Ik loop hier al zeker een jaar of 5 mee. Maar ben nu sinds 1,5 jaar aan mezelf aan het werken in de hoop dat het dan beter zou gaan tussen mijn man en mij. Maar mijn enorme groei heeft ons ook nog meer uit elkaar doen groeien naar mijn idee.
De financieƫle situatie die ik nu inga maakt mij ook erg bang. Ik werk maar 2 dagen in de week en ons koophuis heeft geen overwaarde, dus daar krijg ik niets van. Maar toch houdt het me niet tegen.
Gelukkig zal ik niet ons dorp uit hoeven en dus de kids ook niet naar een andere school enzo. Ook zijn mijn kansen op een redelijke eengezinshuurwoning hier best redelijk. Dus ik hoop niet te lang op een huisje te hoeven wachten.
Misschien dus iets minder dingen om mij druk om te maken. Al gaat het voor mijn kids zeker moeilijk worden. Voornamelijk voor mijn dochter die erg gevoelig is....
Joyciektb

Re: Ook mijn verha

Berichtdoor defora » 10 Mei 2012, 23:32

Pff joycie. Heftig! Al is t gewoon wel zo dat je zeker weet door te gaan ondanks alle moeilijkheden die ervan komen, dat je er klaar voor bent. Wat vervelend voor je dochtertje. Hoe oud is ze als ik vragen mag? Ik heb 1 van 7. Waarsch heb je t nu al verteld. Ik blijf t dapper van je vinden dat je de knoop doorhakt, en er niet mee blijft rondsudderen. ik ben benieuwd nar hoe hij t heeft opgepakt, en hoop voor jullie dat jullie er goed uitkomen samen. En ik hoop voor mezelf dat ik op een dag net zo dapper kan zijn als jij. Of er moet wel een heleboel goeds gaan gebeuren ineens.
defora

Berichtdoor Joyciektb » 11 Mei 2012, 08:39

IK heb het gisteravond inderdaad verteld. Zoals mijn man de vorige keer ook al deed begon hij eerst alles te analyseren, waarom ik het precies wil of ik het wel zeker weet, of ik wel weet waar ik aan begin enzo. Maar daarna hebben we een lang en goed gesprek gehad en zijn we eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het misschien wel beter is zo. Hoe moeilijk het ook is. Want moeilijk hebben we het ermee. Ik moet mijn tranen nu inhouden voor de kids, maar dat is erg moeilijk. En mijn (ex)man sms-te net dat hij misschien zo naar huis komt van het werk omdat hij er zo kapot van is en niet normaal kan werken.
We laten het nu even bezinken en bespreken zeer binnenkort hoe nu verder te gaan.

Mijn kinderen zijn 10 (m), 8 (j) en 5 (j) jaar.
Joyciektb

Berichtdoor Lucy LP » 28 Jun 2012, 17:52

Jeetje, ik wou dat ik ook de knoop kon doorhakken.. hier is mijn verhaal als ik het hier mag delen. Ben radeloos :(

Ik ben een jonge vrouw van 27 jaar en kom oorspronkelijk uit Armenie (dat zeg ik ivm de cultuur waar ik zo meer over ga vertellen). Ik woon hier sinds mijn 7e levensjaar en ben helemaal geintegreerd binnen de Nederlandse cultuur. Natuurlijk heb ik van de Armeense cultuur waarden en normen overgedragen, maar wel veel meer van de Nederlandse. Begin 2005 heb ik mijn vriend/man leren kennen, eind 2006 gingen we trouwen. Toen hij iets met me wilde, twijfelde ik heel erg. Hij woonde alleen met zijn moeder en binnen de Armeense cultuur gaat de jongste zoon met z'n moeder wonen. Om die reden twijfelde ik, omdat ik dit absoluut niet wilde (wonen met schoonmoeder)!!! Daarnaast schelen wij 13 jaar, dat wist ik toen niet. Toen zei hij dat we 11 jaar scheelden, wat ik ook heel veel vond. Ik werd verliefd op hem, waarop.. weet ik niet, misschien de aandacht of omdat hij lief was (nog steeds is). Voordat we gingen trouwen waren er ook wel veel ruzies. Ik moest me zo gedragen en zus gedragen.. Alles wat ik deed was fout! Ik was hartstikke jong (19) en hij was 30. Nadat we ons gingen verloven na een half jaar daten, vertelde hij dat hij 32 was. Ik schrok me te pletter! Maar door mijn verliefdheid vergaf ik hem..

Toen we gingen trouwen, kwam m'n schoonmoeder bij ons wonen. In het begin vond ik het niet zo heel erg. Ik vond haar zielig en dacht het is een oudere vrouw, ze heeft veel meegemaakt, ik doe dit wel voor haar. Het werd steeds erger, ik kon haar niet meer zien, zoveel ruzies, geen privacy. In 2010 werd mijn dochterje geboren, toen heb ik zoveel stress gehad door mijn schoonmoeder. Ze ging met de opvoeding en verzorging bemoeien, Ik zei soms wel dat ik het niet leuk vond, maar meestal hield ik me in. Ik werd er zo gek van. Daarnaast werkte ik, studeerde ik, deed het huishouden (zij hielp ook wel maar het merendeel deed ik). Ze heeft ook verschrikkelijke dingen tegen me gezegd! Ze heeft bij ons gewoond terwijl ze een huis had voor haar zelf! Nu is ze sinds een maand in haar huis gaan wonen, omdat ik tegen mijn schoonzus heb gezegd dat ik wil scheiden.

Oke en nu mijn man: hij is een lieve vader voor ons kind. Tijdens al deze jaren wilde hij per se dat zijn moeder met ons woonde, het leeftijdsverschil zat ze vanaf het begin dwars. We kregen altijd familie op bezoek, bijna ieder weekend, nooit rust dus! Hij vond dit leuk, maar ik moest alles doen. Oke, hij ging naar de markt, dat was tenminste iets..
We maakten heel veel ruzie, bijna iedere dag. Onderwerp was mijn schoonmoeder, cultuurverschil (wat mag wel, wat niet) en dat ik geen seks wilde. Waarom geen seks? Ik heb geen aantrekkingskracht met hem gehad en nu nog steeds niet, nu echt helemaal niet. Door al die stress van de afgelopen jaren heb ik geen gevoelens meer.. ik denk ook niet dat het terugkomt. Verliefdheid sowieso niet, aantrekkingskracht helemaal niet. Ik wil niet meer verder zo. Ik ben jong en verdien beter, ik heb dit leven niet verdiend en ben al deze jaren hartstikke ongelukkig. Ik was alleen gelukkig toen mijn kindje werd geboren. We hebben ook nooit genoten met elkaar van elkaar, zelfs met vakanties hadden we familie bij ons, die gingen allemaal mee. Hij vond t prima, omdat t gezellig is! Maajah, denk dat ik t toen niet erg vond omdat ik die aantrekkingskracht niet met m had en ook wel schaamde voor ons leeftijdsverschil en dat anderen dat zouden zien.
Mijn ouders bemoeien zich nu ermee, mn vader belde me laatst op en zei: "Waar ben je mee bezig, zet ons niet voor schut". Hiermee bedoelde hij dat de omgeving gaat roddelen.. dat deed me zo pijn. Ik dacht: Wil je me ongelukkig zien voor de omgeving?? Nu denk ik dat ik de mening van m ouders links meot laten liggen.. het gaat me om mn kind.

Nu ben ik helemaal op, kan bijna geen aandacht geven aan mn kind. Mn gedachten zijn alleen bij scheiden of blijven.. Ik vind het zielig voor hem, hij wil niet scheiden. Ik weet niet of ik moet scheiden of blijven voor mn kind.. Ik ben wel helemaal op, mn gevoelens zijn helemaal weg, ik heb echt een depressie nu. Ik ga morgen naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psycholoog/therapeut. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
Lucy LP

Terug naar Hoeveel moet je verdragen?